Muğla Büyükşehir Belediyesi, Gazi Mustafa Kemal Atatürk Kültür Merkezi’nde gerçekleştirdiği enerji verimliliği çalışmalarıyla, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı’ndan “Binalarda Enerji Verimliliği Üstün Başarı Belgesi” almayı başardı.
Yüzde 43 oranında enerji tasarrufuyla Cumhurbaşkanı Genelgesi ile kamu binaları için belirlenen yüzde 15 enerji tasarruf hedefinin çok üzerinde bir başarı elde eden Muğla Büyükşehir Belediyesi, enerji verimliliği ve emisyon azaltımına yönelik çeşitli uygulamalar hayata geçirdi. Bu kapsamda, ısıtma sisteminde enerji verimli doğalgaz kazanı dönüşümü gerçekleştirildi, yenilenebilir enerji kaynakları kullanıldı ve ISO 50001 Enerji Yönetim Sistemi kuruldu. Ayrıca, enerji tasarruf bilincini artırmak için eğitim çalışmaları da yapıldı.
Makine Mühendisi Burak Hozatlı, “Enerji verimliliği çalışmalarımızla Muğla’ya örnek oluyoruz” dedi. Hozatlı, 2019/18 sayılı Cumhurbaşkanı Genelgesi çerçevesinde kamu binalarının enerji tasarrufu sağlaması gerektiğini hatırlatarak, “Biz de çalışmalarımıza hız verdik. Doğalgaz dönüşümünün yanı sıra Menteşe Otogarı’ndaki Güneş Enerji Sistemleri’ni Kültür Merkezi’nde kullandık. Bu çalışmalarımız sayesinde yüzde 43 enerji tasarrufu sağladık” diye ekledi.


























