Muğla Büyükşehir Belediyesi, Datça ilçesinde badem ağaçlarında artan badem biti ve zeytin zararlılarıyla mücadele amacıyla önemli bir çalışma başlattı. Datça’nın en önemli gelir kaynaklarından biri olan bademciliği, bu zararlılar nedeniyle tehdit altına girdi. Muğla Büyükşehir Belediyesi Tarımsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı, bölgedeki üreticilere eğitim vererek, zararlılarla etkin bir şekilde mücadele edebilmek için bilgilendirme sağladı.

Üreticiler Destek İçin Başvurdu
Datça ilçesindeki SS. Datça Ahi Kadın Girişimi Üretim ve İşletme Kooperatifi, bölgede görülen badem biti ve zeytin zararlılarıyla mücadele için Muğla Büyükşehir Belediyesi’nden yardım talep etti. Bu talep üzerine Büyükşehir Belediyesi, “Tarlanıza Geliyoruz” projesi kapsamında bölgedeki üreticilere yönelik eğitimler düzenledi. Eğitimde, bademciliği ciddi şekilde tehdit eden badem biti hastalığıyla nasıl mücadele edileceği anlatıldı.

200 Üretici Katıldı, Uygulamalı Eğitim Gerçekleştirildi
Datça’nın Yazı Mahallesi’nde düzenlenen eğitim programına yaklaşık 200 üretici katıldı. Datça Belediye Başkanı Aytaç Kurt, Belediye Meclis üyeleri, çeşitli tarımsal kalkınma kooperatiflerinin temsilcileri ve yerel muhtarların da yer aldığı eğitime büyük ilgi gösterildi. Eğitimde, badem bitiyle doğal ve alternatif yöntemlerle nasıl mücadele edilebileceği üzerine uygulamalı çalışmalar yapıldı. Üreticilere, tesbih ağacı (Melia azedarach) meyvelerinin kaynatılarak yapılan ilaç ve gülleci bulamacı gibi bitkisel mücadele yöntemleri gösterildi.

Eğitimde Tarımsal Üretim ve Teknik Bilgiler Paylaşıldı
Muğla Büyükşehir Belediyesi Tarımsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı’nda görevli Ziraat Mühendisi Turgut Karagöz, eğitimin içeriği hakkında şu açıklamalarda bulundu: “Datçalı üreticilerimize tarımsal üretim sürecinde toprakların ve ürünlerin zirai durumlarıyla ilgili teknik bilgiler verdik. Badem biti ve zeytin zararlılarıyla ilgili uygulamalı eğitimler düzenledik. Üreticilerimizin talepleri doğrultusunda eğitimlerimize devam edeceğiz.”
Başkan Aytaç Kurt ve Başkan Aras’tan Destek Mesajları
Datça Belediye Başkanı Aytaç Kurt, uygulamalı eğitime katılarak şunları söyledi: “Datça bademi, bölgemizin en önemli gelir kaynaklarından biri. Badem biti, ağaçlara ciddi zarar veriyor. Büyükşehir Belediyesi ve Datça Belediyesi olarak her zaman üreticinin yanında olduk. Benzer eğitim ve bilgilendirme çalışmaları devam edecek. Muğla Büyükşehir Belediye Başkanımıza ve ekibine teşekkür ederim.”
Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras ise, tarımsal kalkınmanın önemine vurgu yaparak şu açıklamalarda bulundu: “Muğla’nın 13 ilçesinde üreticilerimizin yanında olmaya devam ediyoruz. Datça bademi, Milas zeytini, Kavaklıdere cevizi, Ula susamı gibi ürünlerle tarımda önemli bir yer tutan Muğla, bu alandaki potansiyelini her geçen gün artırıyor. Üreticilerimize eğitimler, bilimsel analizler ve diğer desteklerle yardımcı olmaya devam edeceğiz. Muğla, tarımda da marka olmaya devam edecek.”
Muğla Tarımda Büyümeye Devam Ediyor
Muğla Büyükşehir Belediyesi, yerel tohum desteği, fidan temini ve çeşitli eğitimlerle, üreticilerin verimliliğini artırmayı hedefliyor. Başkan Aras, Muğla’nın bereketli topraklarında yetişen her ürüne destek vermeye ve tarımda daha da büyümeye kararlı olduklarını belirtti.


























