Başkanlığını Aygün Eroğlu’nun üstlendiği Sanat Değirmeni Kültür, Sanat ve Edebiyat Platformu tarafından gerçekleştirilen programın sunumunu Reyhan Okulmuş yaptı.

Etkinlikte konuşmacılardan Nadire Öksüz, Müşfik’in hayatını anlatırken; Aygün Eroğlu ise şairin 1938 yılında genç yaşta idam edilişini, 1956’da yeniden yargılanarak iade-i itibar kazanmasını ve eşi Dilber Hanım’ın yaşadığı zorlukları dile getirdi. Programda şair ve yazarlar Hava Avcı Köseoğlu, Belkıs Hakan, Şerife Apaydın, Gülizar Atan ve Yasemin Yazgan, Müşfik’in şiirlerini seslendirdiler. Koordinatör İhsan Çelikdemir ise 1990 yılında Azerbaycan Vatan Derneği’nden kendisine gönderilen ve o dönemi anlatan bir mektubu izleyicilerle paylaştı.

Programın ikinci bölümünde Azerbaycanlı sanatçı Roza İbadova Kocamaz “Oku Tar” ve “Yene O Bağ Olaydı” şiirlerinden oluşan bir kompozisyon sundu. Azerbaycanlı genç müzisyenler Ali Poladzade ve Server Hesenov’un Azerbaycan müziklerinden sunduğu örnekler ise izleyicilerin büyük beğenisini topladı.

Etkinliğin son bölümünde; Türk dili ve lehçeleri konusunda önemli çalışmalar yapan ve kitaplar yazan emekli Öğr. Gör. Fahriye İpekçioğlu’na plaket takdim edildi. Plaket; İhsan Çelikdemir, İzmir Azerbaycan Kültür ve Dayanışma Derneği Başkanı Eşref Tuna ve Aygün Eroğlu eşliğinde, Müze Müdürü Dr. Ayşe Füruzan Canan tarafından sunuldu. Program, görev alan şair ve yazarlara teşekkür belgesi verilmesi ve hatıra fotoğrafı çekimiyle sona erdi.

* Selda Bağcan’ın da seslendirdiği “OKU TAR” şiiri;
Oku, tar, oku, tar!… (Çal, tar, çal, tar!…)
Sesindən en latif şiir dinleyim, (Sesinden en zarif, en ince şiiri dinleyim,)
Nağmeni od tutub alışan duyguma (Nağmeni ateş alıp tutuşan duyguma,)
Kalbime çileyim. Oku, tar!.. (Kalbime serpeyim. Çal, tar!..)
Seni kim unudar? (Seni kim unutur?)
Oku, sevgim menim! Oku, arzum menim! (Çal, sevgim benim! Çal, arzum benim!)
Oku, üreyim!.. Oku tar! (Çal, yüreğim!.. Çal tar!)
Seni kim unudar? Oku, tar!.. (Seni kim unutur? Çal, tar!..)

























